Lördag 14/9

0kommentarer

Efter denna lördag har jag endast en lördag kvar innan mitt jobb avslutas på restaurangen. Sisa lördagen denna månad ska vi till Grebbestad och fira Viktor, mys med Anette och Elin. Men innnan dess ska jag klämma in 9 arbetspass. Dagens pass börjar kl 14 och avslutas cirka 22, vi har tävling och middagsgäster som alla ska serveras. Imorn skulle jag egentligen ha vart ledig men åkte på ett heldagspass, passar ganska bra då Viktor är borta i Göteborg ändå. 
 
På min och Sias morgonpromenad gick vi längs med hamnen, där satt en massa fiskare beredda på att kasta i, tydligen är det tävling idag, största fisken vinner. Nästa år ska vi vara med också, mysigt att sitta och meta, ha med sig fika och förhoppningvis är det lika fint väder som idag. Ikväll tänds ljus över hela staden och det blir som lyskvällen som vi har hemma i Enånger, väldigt mysigt. Men som sagt vi får ta igen detta nästa år. 
 
 
Detta ljus tände jag på årsdagen för min farfars bortgång. I år har det gått tre år sedan han lämnade oss, älskade farfar. 
 

Kommentera

Publiceras ej