Fin helg i Grebbestad

0kommentarer

 
Jag och min kärlek, med en fin bakgrund.
 

Helgen spenderades på kusten för att fira Viktor ännu en gång, denna gång av hans mamma. Jag vill också fylla trettio och firas så mycket, men ska försöka passera 24 först. 
Det var jag, Viktor, Anette och Elin som bilade ner till Grebbestad där Anette hyrt stuga i Tanum Strand. Vi började med att gå runt och strosa i Grebbestad, äte god lunch samt shoppa lite. Champagne, chill och bad innna vi gick in mot stan igen för att äta på Donalda. Är ni i Grebbestad är det verkligen ett ställe jag rekommenderar, restaurangen är en båt och har plats för cirka 30 personer. Vi åt en helt underbar torsk med skirat smör, lingon och räkor/ägg. Efterrätt åt jag "gammla äpplen" med vanijvisp, äpplen stekta med kanel och socker, mummsigt. 
 
På söndagen fortsatte vi kustenvägen mot Smögen, helt otroligt fina ställen efter denna väg. Fick uppleva smögenbryggan och äta räkmacka innna bilen rullade vidare mot Uddevalla och IKEA. Från Ikea fick vi med oss lite "behövligheter" så som ljus, överkast och annat smått och gott. 
 
Vi lämnade sedan av Elin vid tåget och fortsatte mot Åmål. En helt underbar helg där vi hann med mycket utan att det kändes stressigt, precis som det ska vara! Nackdelen är väl att jag dragit på mig en rejäl förkylning, ska försöka träna ikväll ändå, seriepremiär nästa lördag...
 

Kommentera

Publiceras ej