Från elit till motionär

0kommentarer

När jag tränade som mest var jag nog uppe i 3-4 pass om dagen, detta var när jag hade flyttat upp till Umeå och börjat på universitetet och var mitt uppe i min elitsatsning. Det var badminton, gym, spinning, danspass, "idrottslektioner", you name it. Men saker och ting har förändrats sedan den tiden, jag är inte längre hel, har tillgång till den träning och framförallt är jag inte motiverad till att träna så mycket. Idag är jag glad om jag får till 3 pass i veckan.
 
Jag är inte längre något elitspelare utan jag är nog mer av en motionär som tränar när den har lust (inget fel med det). Hur det kommer se ut i framtiden med träning återstår att se, först ska jag se till att bli hel så att min vardag inte påverkas negativt.
 
Efter att ha bott i Umeå i fyra år och haft tillgång till IKSU, denna stora underbara idrotssanläggning, blir man en aningen bortskämd. Allt annat känns så litet och man saknar det så mycket. Men jag bor inte i Umeå längre så då gäller det att anpassa sig till det som finns. Mitt nya gym är nyrenoverat och har de mesta maskiner och vikter, men samtidigt finns det mycket som jag skulle uppskatta att det fanns. Det är bara att göra det bästa av det saken.
 
 
Jag har två styrkepass som jag har varit duktig på att köra, sen är det ju så att jag har fått anpassa mig efter vad som finns på gymet och bytt ut några övningar mot andra. Nu har jag även lagt till min rehab som jag fått av min sjukgymnast.
 
Nu är ett mål att köra ett kort styrkepass varje kväll tillsammans med Viktor för att vi ska hitta formen. Tydligen behövde vi inte köra på fredagar och lördagar, då är det vilodagar. Så söndag-fredag är tanken att vi ska köra. Kan redan säga att vi fuskade igår, men förhoopningsvis ska vi peppa varandra till att vara duktiga.
 
Det vi ska köra är:
-Plankan 3x1 min
-Armhävningar 3x20
-Dips 3x20-30
-Situps 3x20-30
 
"Elit" Mysan

Kommentera

Publiceras ej