Otursdag?

0kommentarer

Imorse var jag skit trött och höll inte på att ta mig ur sängen. Masade mig upp och cyklade iväg i bra tid till ÖP för tentaskrivning. När vi kommer in i salen inser jag att jag glömt mitt legg hemma, frågar om man verkligen måste ha de och svaret blir självklart att man MÅSTE ha med sig de.

Sätter mig på cykeln och cyklar i typ 120 km/h hem, kastar mig in och tar plånboken och iväg igen. När jag kommit halvvägs så kommer jag på att det kanske är bäst att kolla om kortet verkligen ligger i. SJÄLVKLART ligger INTE legget i plånboken, jag vänder och cyklar till o med ännu lite snabbare än tidigare. Väl hemma springer jag in till sovrummet och känner i shortsen jag hade på mig i lördags, låg det där?! Självklart INTE.

Min tanke var att jag cyklade tillbaka och hämtade min grejer som jag lämnat på ÖP. Väl där så frågar gubben om jag har legget, jag förklarar att jag inte hittade de. Då säger han: Skriv så får vi se om läraren godkänner de....

Så alltså: Nu hänger det på läraren om han tror på att jag var jag trots att jag inte hade legget med mig.

Hittade legget plus bankomatkortet sen, exakt där A sa att de låg. Kanske borde ringt han först.



Grejen är ju att det inte är första gången något stressande händer innan en tenta. En gång tappat nycklarna i soptunnan, en annan gång vara på fel skrivställe (dock lärarens fel)...när ska detta sluta och framförallt HUR ska det sluta. Återstår att se helt enkelt!

Kommentera

Publiceras ej