Brännboll

1kommentarer

Igår gjordes den första brännbolls matchen för denna säsong. Det var ca 5 grader ute och till en början visade solen upp sig från sin bästa sida. De var grymt kul att äntligen få spela lite, trots att mina slagg inte satt och det är tur att det är några veckor kvar till Yran.

Inte för att skryta...men vi vann i vanlig ordning utan att spela speciellt bra.



Emil, Johan, Mysan och Jange samlade på första kon. Oscar hissar lugnt upp bollen och vi kan springa iväg. Gjorde kanske årets fulaste vurpa vid denna sträcka. Fastnade med foten i en tuva och försökte rädda fallet men de gick inte...jag fick mig ett gott skratt iaf och jag vart inte bränd.



Haha kanske inte den snyggaste bilden, tror jag missar också för det var ungefär så de var, miss miss och åter miss!!

Ikväll blir det att fara mot ängarna igen och slå lite, försöka hitta den perfekta slagtekniken.

Kalla mig tönt, men jag älskar de här ;)

1 kommentarer

idamari

05 May 2011 15:00

Det ska bli kul att se hur mycket du hunnit vässa formen tills det är dags. Det där med bollsinne har du ju åtminstone :)

Kommentera

Publiceras ej