Hemavan 2011

0kommentarer

Nu var årets skidresa över, tråkigt nog. Helgen har verkligen bjudit på en massa roligheter, skratt, snö, sol, afterski, stughäng, taxi, bussåkande, onyttigt med mera. Känns tung i hjärtat att veta att detta var den sista skidresan med IVP, en liten tår i ögat fick ja allt.



såhär sjukt vackert var de på toppen igår, dock fick inte jag se detta eftersom jag satt nere vid liften. Men Mallan o gänget garanterade att de var grymt, och förstår dom verkligen.

Vi anlände i Hemavan på torsdagskvällen vid kl. 20 efter en soft resa där vi fick soffan och bordet. Tror de flesta var avis på våra sjukt bra platser och nog var vi nöjda. På kvällen vart de lite kortspel hos grabbarna innan vi somnade i ganska bra tid, laddade för skidåkning.

Att vakna och veta att de serverades hotellfrukost var inte helt fel, jag som är helt såld på de. Vi begav oss sen till backen och vilket väder de bjöds på, solen sken och backarna var grymt bra. Dock frös mina tår sönder, har ingen blodcirkulation i varken tår eller fingrar, så jag åkte ett åk och sen in och värmde mig och sen ut igen. Sådär höll jag på hela dagen. Tur de andra kom och hämtade upp mig mellan gångerna.
Sen bjöd hotellet på grym afterski och efter de vart de kvällsåkning.
På kvällen vart de kortspel och sen Stockstugan för lite dans. Kvällen avslutades plötsligt av en däckning (inte av mig).

Lördagen leverade snö, i mängder och de vart några åk innan jag o Packis åkte tillbaka till stugorna. De andra droppade in innnan afterskin men de bastade så jag drog på den tillsammans med de andra. Efter afterskin vart de kvällsåkning igen, dock fungerade inte bromsarna för mig, ramlade säkert minst 4 ggr. Men de var grymt före i backen.
Middag och sen över till gänget för frågespel/drickspel. Till sist fick även jag och Sandy vinna, haha. Kvällen fortsatte på hotellet med kanske världens sämst musik, helt sjukt, som tur var hade vi kul ändå. På vägen hem åkte de andra skärtlappnerför backen...haha.
Kvällen avslutades med toasnack för mig o min favorit Sandy.

Söndagen var seg och bestod bara av en väntan på att få åka hem. Vi fick stanna 3 ggr påvägen hem för att folk inte mådde så bra, lagomt kul.

Nu har jag babblat sönder i detta inlägg, men de ja vill avsluta med är: Fan vad roligt attt åka skidor och att få åka med ett sånt härligt gäng. 83 IVPare är aldrig fel.

Kommentera

Publiceras ej