En helg i Sunsvall

0kommentarer

ännu en till tävling kan nu bockas av från tävlingskalendern.

I fredags efter en mysig stund på stan med mina favoriter Emlan och Sandy begav jag mig mot hallen för att åka med de andra till Sundsvall. Efter en minibussresa som bestod av sömn var vi framme på hotellet. Både jag och Säris laddade för morgondagens hotellfrukost och somnade därför tidigt.

Efter en utsökt frukost var det dags för lite spel. I mixen mötte vi ett duktigt och samspelt par och vi fick med oss en förlust. Det var tråkigt att Matte inte var kry och hade ont i armen, annars brukar det smälla mer från den pojken.



Blev sen en mysig tur på stan med mammsen och Wille, vi hann igenom de flesta affärer innnan det var dags att gå tillbaka och för mig att spela singel. Första set var pinsamt, slog ut hela tiden och var allmänt bara dålig. I andra set spelade jag bättre trots att det inte var jätte bra. Är ändå ganska nöjd eftersom jag aldrig spelar singel, är bara med för att få poäng (till svenska gran-prix listan). Sen var det dubbel och min tredje match för dagen. I första set spelade vi inte bra men andra vann vi ganska lätt. I sista set låg vi under i stort sett hela tiden, vi jobbade upp oss från 20-15 till 20-19, men SJÄLVKLART drar jag matchens viktigaste boll i nätet. Blä, men de var en rolig match och jag hoppas jag och Säris kommer att spela tillsammans fler gånger.

Resten av helgen bestod av att kika på alla andra och glädjas åt deras framgångar. Söndagskvällen avslutades i vanlig ordning i Sandys soffa. Me like!!

Kommentera

Publiceras ej