Utbildningshelg

0kommentarer






I Fredags landade jag i Sthlm vid halv 8 på morgonen, och befann mig i Skanstull vid 9. Hängde runt lite där samt i stan innan jag styrde mig mot Bosön för helgens utbildning. Vart tilldelad ett rum (och efter 3 rumskamraters byte fick jag en att bo med. Jag var den enda från Norra Norrland som var där, men kände igen många sen tidigare. Vi började med middag som följdes av teori/praktik inom badmintonslag. Jag däckade tidigt i sängen pga den tidiga uppgången på morgonen.

På lördagen hade vi praktik varvat med teori, alla grundslag gick vi igenom, passen avslutades med Girls Of Badminton tillsammans med Johanna Persson. Lika roligt som vanligt, vart även inbjuden på läger 10-12 dec i Göteborg, instruktör i projektet, grymt skoj!


Första passet på södagen innebar dubbeltaktik och teknik. Vid 10 anlände vår träningsgrupp som vi skulle ha hand om under dagen. Vi hade blivit tilldelade olika uppgifter och så skulle vi komma på övningar för denna grupp som det var mycket blandad kvalité på. Vi fick även analysera en varsin spelar för att kunna se vad som skulle förbättras, intressant! Efter hade vi lite snack om hur utbildningen vart och så fick vi diplom att vi klarat U2, haha.

Tog sen med min nya kompis Kent på tunnelbanan in mot stan, lämnade av han vid T-centralen och fortsatte mot Skanstull. Vart bjuden på blåbärsugnspannkaka, mycket smarrigt. Mitt tåg avgick från Stockholm kl. 20.42 och anlände här i Umeå imorse kl. 06.38. Tungt!



Mysan today!

Ikväll blir det att vara tränare för pyttarna och sedan gymma.

Kommentera

Publiceras ej