Kristi Himmelsfärd

0kommentarer

vet inte vad det är man "firar" med den ledigheten (borde jag veta de om jag är konfrimerad?!). Men inte tackar jag nej till några dagars ledighet, trots att jag inte varit fullt ledig ändå.

Torsdag
Möte med gruppen klockan 9, inför vår redovisning som vi ska ha imorn, gentligen fattar jag inte riktigt vad det är vi ska redovisa, men men. Sen vart det brännboll för hela slanten, mitt spel var inte de bästa, men de andra i laget skötte sig soom vanligt. Vi vann mot laget vi åkte ur i semi mot förra året, usch ja orkar inte ens snacka om hur besviken jag var efter den matche förra året...
På kvällen spelade Sverige-Findland i StudentInnebandy VM så jag lurade med mig Porre för lite häng. Påvägen hem regnande (öste) de och jag har aldrig blivit så blöt nångång, inte ens när jag badat ;)

Fredag
Möte med gruppen klockan 10 (vi tog lite sovmorgon). Sen plockade min Emlan upp mig och vi åkte ner mot Droskan för lite käk. Mätta och belåtna fortsatte vi mot stan, hittade de ja skulle ha och åkte sen hem. Hemma vart det städ och matlagning, laxpasta (!!!). På kvällen vart det Innebandy kik igen, fast herrar denna gång, Sverige-Findland, en match som sverige vann med 6-3.

Lördag
Började morgonen (läs förmiddagen) med gym, vi har fått ett schema av en kille på idrottsmedicin som vi ska göra nu under några veckor, riktigt kul. Sen besökte jag Norrmjöle för första gången, mycket fint ställe. Testade även golf för första gången, eller jag fick slå på rangen iallafall. Tydligen var jag ganska duktigt, hehe. Vädret var verkligen på sin bästa sida, minst 20 grader i skuggan och solen sken hela dagen. Grymt skönt! 
Det vart lite stressigt när klockan började närma sig 7 och JangeoJenny skulle bjuda på inflyttningsfest. På en timme hann jag äta, platta håret, dricka vin, sminka mig och välja kläder (är i princip ett rekord från min sida).
Festen var iallafall jätte trevlig och jag träffade många jag kände, deras lägenhet är jätte fin.



Min bäste vän och hans fina flickvän, Tack för jag fick komma!

Nu vankas det brännboll på ängarna, jihoooo.

Pussen flyger

Kommentera

Publiceras ej