Helgens bravader

1kommentarer

Oj vilken helg de här har vart, längesen jag skrattade och deppade på samma gång.

Torsdag

Efter plugg med gruppen och lite stadshäng vart det lägenhetskik med Emlan innan ängarna lockade med den sista träningen innan Yran. Laget såg mycket stabilt ut, dock var vädret inte lika stabilt, småduggsregn.
Det vart att stressa hem och byta om innan jag tog bussen till Sandy där festen var igång. Palle hade sina vänner från Tingseryd på besök och ett glatt välkommnande fick jag av dessa goda pågar. Efter mycket skratt (enormt mycket skratt) skjutsade Packis ner oss på stan, där vart det först rex, sen öltält och till sist Allstar. Kvällen avslutades på Sandys soffa.

Fredag

Tog bussen kl. 07.18  från Sandy för att kunna åka hem och ladda för dagen. Klockan 10 så var jag med Jange och kika på Jenny när hon spelade gruppspelet. Vädret var inte på sin bästa sida men det var maten på Droskan, sjukt gott. Vid 12.45 samlades vi vid bana 1, längst bort på ängarna för att inleda gruppspelet. Vi hade våra snygga nya tröjor på oss och Karin målade krigsmålning på oss i ansiktet. På sidan satt den trogna fanet Sandy, hihi grymt kul att hon var med vid varje match.
Vi vann alla matcher med minst 50 poäng, och helt ärligt så är det inte jätte kul att vinna med så mycket. fast brännboll är så pass roligt att det är kul att bara spela.

Sandy bjöd in mig och Emlan på pepparstek (älgstek), sjukt gott! Sen kom Jennifer och vi vandrade oss till Packis där det vankades fest. Hade vädret varit på topp hade de vart utomhus, men nu fick korridoren öppnas istället. Det var mycket folk och många från klassen, det bjöds på dans och mycket skratt. Inte allt för sent gick vi hem, även denna gång bjöd Sandy på sin soffa.

Lördag

Tog bussen hem från Sandy och hoppade av vid ica för lite inhadnling av fika till dagen. Det småduggade och var svinkallt, inget bra brännbollsväder. När vi skulle spela första matchen kom inte domaren och vi fick vänta i kylan. När domaren sen kom vann vi lätt men det var kallt att spela. Andra matchen vann vi också, lätt.
Det var sedan dags för 16:dels final mot Fantomen, ett lag som är utklädda till olika superhjältar, laget består av gamla badmintonspelare. Matchen var bra och alla i vårt lag spelade bra, men sen när matchen blåstes av, förlorade vi med 2 poäng, något som verkligen inte stämde. Tydligen så hade poängräknaren räknat fel och vi åkte ur på denna miss. Hela laget för förbannade och sjukt besvikna, vi som hade som mål att ta oss till final.

Sandy och jag stannade kvar och följde Fantomens matcher, och dom gick till final. I finalen mötte dom min klasskompis Jonatans lag och Fantomen vann med 1 poäng, finalen var mycket spännande.

Sen efter finalen skyndade jag mig hem och duschade för att sedan åka på Scandic Syd för grillbuffé med laget, maten och sällskapet var mycket bra. Vid nio for jag och Jange därifrån för att gå till Emlan på kvartetsfest. Efter typ en timme fortsatte jag, sandy och jennifer ner mot stan och rex. Det var sjukt mycket folk, men vi kom in ändå..hehe. Efter en p2 och lite häng, bestämmde vi oss för att fara hem och ha efterfest.
Efterfesten bestod av oss tre plus Ille, palles kompis. Vi skrattade och snackade fram till klockan 06, sen somnade vi. Vid halv tio vaknade vi och fortsatte snacka och skratta.
Det vart bakishäng på Skogis, innan jag gick ut och gick med Emlan och sa hejdå till henne, hon åkte hem till Halmstad idag :/

Sammanfattning av helgen: Sjukt grym, hade brännbollen blivit mer lyckad hade den varit ännu bättre...

Tack alla som gjorde den grym!

1 kommentarer

Sandy

01 Jun 2010 15:41

Min soffa är alltid ledig för dig vännen! Men nästa år då jäklar, då ska jag vara med på brännbollsträningarna också. Måste ju peppa er järnet så vinner ni nästa år :)

Och vet du?! Då kanske jag kan sova i DIN soffa;) spännande!! :D

Kommentera

Publiceras ej