Blodomloppet

0kommentarer



Team Mysan tog sig runt.

Tyvärr saknades två av deltagarna, men vi andra kämpade för deras skull också. Palle och Jag körde milen och Sandy 5 km. De var totalt ca 7000 personer som skulle springa, jogga och gå. På grund av att dte var så mycket folk i spåret var det svårt att springa. Den första km fick vi i princip gå, sen under hela loppets gång var det slalom som gällde, loppet var ett intervall lopp, något som jag inte är van, jag springer alltid i mitt egna tempo  som gör att jag orkar.
I slutet av loppet fick jag ont i vänstra lungan, det var som om någon stack en kniv i lungan på mig. Palle kände sig pigg och sprang in lite snabbare än mig. Tävlingsmänniska som jag är, hatar när det går dåligt.

Men väl i mål mötte vi upp Sandy och jag trängde mig efter en efterlängtad ICA-påse fylld med godsaker. Trion tog och hade picnic på en kulle vid e4. Vi satt där och gottade oss i allt som fanns med i påsen samtidigt som vi skrattade gott, precis vad jag behövde.

Nu laddar teamet till nästa år, det ryktas om att Sandy ska ta milen då..hihi.

Bra jobbat gänget!

Kommentera

Publiceras ej