Misommar -10

0kommentarer

Nu har alltså midsommar 2010 avslutas, och vilken helg det var, fest två dagar i goda vänner umgänge.

Fredagen (Midsommarafton) började med en gratulation till min käre mor som fyllde år. Vi åkte sedan mot Söderhamn för inhandling av mat för helgens festligheter. Mamma släppte av mig på Brovallen där vi (hanna, emma och alinda) satte upp partytältet helt själv, skulle fått hjälp av killarna, men det var tydligen för tidigt med att börja kl 10. Men duktiga som vi var fick vi upp det helt själv.

Vid kl. 15 vankades det fotboll och brännboll. Alinda (lillen) och jag kom sent och missade skyfallet som kom på de stackars tappra spelarna..hehe.
Efter lite lirande vart det dusch och sedan grillning. Kvällen fortsatte med snapsvisor, lekar, skyfall (igen) och mycket skratt. Vid 02.30 stängde vi igen tältet (då hade jag sovit ett tag sittandes vid bordet) och gick hem.



Jag försöker mig på en snygg hoppbild.



Delar av gänget, Hoffen, Titto, Mysan, lillen och Matte

Vid 9 på lördagen försökte jag få liv i lillen, något som var totalt omöjligt. Men vid 09.59 ringde jag och väckte henne igen eftersom vi skulle vara på brovallen vid 10. Lille, jag, tomas och Emma var de tappra människorna som var uppe för att plocka ihop efter festen. Det hela tog ca 2 ½ timme och vi var mycket stolta vad vi åstakommit efteråt.
Sedan vart det frukost/lunch hemma hos mig, lillen, hanna och jag satt och laddade för ännu en kväll ute. Alla var lite sega men var ändå taggade för kvällens festligheter. Vid 18 styrde vi in mot Hudik och Hanna K för förfest. I början var det en riktig tjejförfest men sedan slöt killarna upp. Vi gick ut på agust och jag snodde åt mig en filt som jag gick runt med, mycket mysigt, men det avr tydligen ingen "festblåsa" enligt nån randomkille.



Emma, Lillen och Hanna

Kvällen var mycket trevlig och jag tackar mina underbara vänner för en mycket trevlig helg!

Kommentera

Publiceras ej