Förgyllde dagen

0kommentarer

Det var med ett leende på läpparna jag vinkade av en kund idag. Hon förgyllde verkligen min dag.

En liten dam med vitt hår och en typisk "shoppingväska" på hjul som kom in till oss på receptionen. Redan när hon börjdae prata insåg jag vilken härlig person detta var. Hon pratade med ett brett hälsingemål och hennes ljud nivå var ganska hög (antagligen för att hon själv hörde dåligt). Hon ville sötta in annons, något som hon repeterade ett antal gånger, just den annonsen skulle hon ha. Vi diskuterade och hon berättade för oss varför hon skulle ha in annonsen och en hel historie om hennes släkt.

(När man har annonser i tex. köp & sälj bör man ha med telefonnummer så den som ska köpa/sälja kan ringa upp den som annonserat) Men det ville inte den här lilla damen, hon ville vara anonym, ingen okänd skulle få ringa till henne. Efter att vi förklarat att det är så det går till, förklarade hon att hon ju faktiskt hade en mobiltelefon. Problemet för hennes del var bara att hon inte visste hur man svarade i den, ringa det kunde hon, men inte svara.
Vi visade vart man skulle svara samt att vi ringde till henne så hon fick testa på att svara. Damen vart storm lycklig över att hon äntligen förstod hur man gjorde. Hon skrattade de så gott och verkligen tackade för att vi hjälpt henne.

Att en sån liten tant kan sprida så mycket glädje utan att ens veta av det gör mig så gott. Det får mig samtidigt att tänka på min egen farmor, för mig är hon den bästa. När jag ska tatuera mig i framtiden (februari) ska dels hennes kloka ord samt första bokstaven i hennes namn tatueras in.


http://suziluz.files.wordpress.com/2009/02/hjarta.jpg

Kommentera

Publiceras ej