Det händer på bussen

0kommentarer

Jag åker buss ca 6 gånger om dagen, under en bussresa kan det hända mycket när mycket folk samlas i en och sammma färdkost.

Under den här veckan har jag vart med om tre händelser som bör berättas:

• En gubbe börjar prata med mig angående att det är så kallt ute, ha visade och berättade att han blodkärl i händerna inte var bra när det var kallt eftersom han var rökare.
- Min tanke om det hela: Skyll dig själv och sluta röka

• Två yngre killar sitter på sättena bakom mig hem. Den ena killen (1) säger att han är kär i en tjej och den andra (2) hotar med att säga det till alla i skolan. Kille (1) säger att han gör vad som helst för att den andra inte ska säga något. Kille (2) säger att om (1) är snäll fram till sommarlovet så lovar han att inte säga något.
- Min tanke: Ett jävla tjat om att kille (1) inte tror att han kan vara snäll fram tills sommarlovet. Jag var trött och less och orkade inte lyssna, men de var svårt att stänga av

• En kille sitter och diggar till musiken i sina hörlurar. Nu är det inget diskret diggande utan här diggas det för fulla muggar. Sen läggs det på lite trummrörelser för att sedan även ta med ansiktsrörelser. Ska även tillägga att killen såg sig själv i fönstret.
- Min tanke: Först var min tanke att alla kan digga till musiken, men sen vart det lite över styr och jag kunde knappt hålla mig för skratt. Körde ner huvudet i jackan för att kunna skratta. hah.

Kommentera

Publiceras ej