Vet inte riktigt hur jag ska reagera

0kommentarer

Jag stukade min fot i Februari och sökte där efter tid hos läkaren, där fick jag en remiss till Idrottmedecin här i Umeå. Från början trodde jag att ju skulle få vänta ca 3 månader som max på att få en tid någon som visade sig inte riktigt stämma. Idag efter ca ett halvår var jag på mottagningen för min tid, ett halvår...
Tanken när jag fick brevet om kallelsen var ju att jag faktiskt inte har så stora problem med foten längre, istället med min hälsena och benhinnor. Så idag när jag var hos idrottsmedecin berättade jag allt om hur mina föttre jävlas under en längre tid osv.
Läkaren kände och klämmde och testade lite olika saker för att se vad som var felet. Han tillsammans med sjukgymnasten såg och (jag genom att berättade att det gjorde ont när de klämmde) att det var en inflamation i bägge mina hälsenor som troligtvis är kombinerad med mina andra besvär. Bra att veta tänkte jag, vad ska vi nu göra?!!

Jag fick följa med sjukgymnasten som visade mig två övningar (typ tåhävningar) som jag ska göra 15x3 med rakt ben och 15x3 med böjt ben 2ggr om dagen, alltså ett väldigt tuggt schema. Tanken på att jag tränar(kommer) 5 badmintonpass i veckan fick experterna att fundera. Till sist fick jag förbud mot att träna badminton i 2 veckor nu under den första rehab-tiden. Kan tyckas att det inte är speciellt långt men det är det när man är sjukt sugen på att spela igen.
Rehaben kommer att pågå i först 6 veckor för att sedan se om det givit något resultat. Under tiden kommer jag öka belastningen på mina övningar.


Mina tankar går just nu att samtidigt som jag är less på att jag inet kommer få spela är den kanske bra att jag får hjälp med mina besvär innan det hunnit bli ännu värre. Jag utför ju helldre rehab genom att använda min egen kropp genom övningar än att behöva operera.

Glädjen är att jag får fortsätta träna annat förutom badminton, så nästa vecka när Höst-schemat på iksu börjar ska jag svettas med mina vänner där istället. :)

//Mysan

Kommentera

Publiceras ej