Borta bra men hemma...

2kommentarer

också bra. Jag trivdes i stockholm, så nu har jag och Emlan bestämt att det blir sthlm när vi är klar med Umeå.

Helgen har vart kanoners, har inget att klaga på förutom ömmande fötter efter hur mycket vi har gått på stan. Men det var det lätt värt, shopping är min grej :)

Vi åkte som sagt i torsdags, var framme hos Kicki vid typ nio där det bjöds på Tacos och trevligt sällskap av både Kicki och Helena. Trevligt att träffa delar av mitt tjejgäng :)

Det var tidigt som Emlan vaknade på fredags morgon, inte vet jag om det var hennes sug på shopping som gjorde de. Efter att vi fixat med löner och räkningar tog vi tunnelbanan in mot stan. Emlan shoppade och jag såg på, jag värmde upp med endast 2 par stövlar. Lunch på Kungshallen för att sedan kika lite till i affärer inna vi tog pendeln till Ösmö och systeryster.
Vi möttes av en pratande 4 åring och en mammig/pappig liten 1 åring. Dom är så söta så, sötaste var att Rasse skrek Myyyy hela tiden, gillar moster de är bra de ;)
Även här vart de tacos och mys innan vi däckade av trötthet i barnens rum, Emlan fick ta kojan medans jag låg på golvet bland alla leksaker.

Lördag vart även de en shoppingdag, jag och Kicki drog in mot stan efter att jag väckt henne (hon hade vart ut kvällen innan). Mötte sedan upp Emlan och Ellen för vidare shopping och mat ofs, kungshallen igen....
Kvällen vart i softandes tecken genom naturgodis, pepsi max och kakor, popcorna glömde vi helt bort.

Vi trotsade de onda i fötterna och tog oss mot stan även igår, besökte en liten markand på Hötorget. Passade på att knäppa kort med Gynning, lr var de hon som ville knäppa med oss? Minns inte riktigt....
Vi lunchade en liten kebab och sedan fikade, dyraste fikat...hmm inge studentpriser inte....
På kvällen myste vi till det igen med samma ingredienser som förra kvällen, Mums!

Imorse strax efter 06 rullade vi ut resväskorna från Kicki, tackade för oss och begav oss hem mot Umeå. Med tunga väskor ( 23 kg och 20,5 kg) och en massa nya kläder landade vi i och Packis var snäll och hämtade oss :)

Då var det slut på det lilla ävntyret, så mysigt har det varit. Min Emlan och jag :)

Tack Kicki för att vi fick slagga och umgås med dig :) (puss på re)


Torsdag kl 18.45

Smoothie time




2 kommentarer

sori

29 Sep 2009 13:04

Haha nej vad nice med gynning!

sandy

29 Sep 2009 19:56

Åhh va myysigt ni ser ut att ha haft de! :) Myyyspys!

Kommentera

Publiceras ej