Onsdag den 18/11

2kommentarer

Klockan halv 8 får jag ett sms, i det står det:

-Kan du kanske spela matchen idag?

En yrvaken Mysan svara:

-Ja det kan jag väl, är du sjuk?

Ungefär där började min debut i Elitserien. Klockan 13.30 är vi på flyget påväg mot sthlm och Täby. Efter en behaglig resa och god pasta, (dock bjöd innte vädret till speciellt mycket) började uppvärmingen.
Jag som annars är en väldigt nervös person var inte speciellt nervös innan det hela drog igång. Dom ropade upp: My Westberg och jag sprang in och ställde mig vid grabbarna. Härlig känsla, äntligen var jag där, där jag alltid velat.

De första matcherna var tuffa, eller egentligen kanske man ska säga att alla matcher var tuffa och inte bara de första. Täby har ett starkt och rutinerat lag!
Min match var den sista, och jag var laddad. Men varför ska man spela som sämst när det verkligen gäller? Det var längesen jag spelade sådär dåligt, men det var även längesen jag mötte sådär bra motstånd. Dock en trist start när jag debuterade i Elitserien.

Vi förlorade matchen med 8-0, vissa matcher var jämnare än andra. Roligt lag har vi allafall, härligt gäng heöt enkelt.



Bättre lycka nästa gång...när nu den kommer...

2 kommentarer

Hanna

20 Nov 2009 09:14

vem var de som va sjuk?

S

20 Nov 2009 16:31

Du va säkert duktig Myspysan! Jag är stolt över dig! :D

Kommentera

Publiceras ej