Fredag

0kommentarer

I dag fick jag kommentaren "Vad glad du ser ut My", jag svarade att jag var det. Men över vaddå? Över att jag trivs och att jag mår bra? Eller att jag vet att min familj och mina vänner mår bra? Det var svårt att sätta fingret på exakt vad det var jag var glad över. Men jag älskar känslan över att vara glad, jag går in med den inställningen att är jag glad så har andra människor det också lättare att vara glad. Borde inte alla människor få känna sig glada?
Samtidigt så vet jag att ibland är det skönt att vara sur och ledsen, det behöver inte vara något som sitter i länge men iallafall kan jag känna att det är skönt. Att få sura lite för då uppskattar man tider när man är glad mer, som idag.

Hela dagen har gått i en positiv trend, finns det nå bättre än att vakna upp och se att solen lyser utanför ditt fönster? (finns säkert bättre saker) men för mig är det en väldigt positiv och bra sak. Att sedan få träna och pressa sig tills man inte orkar mer och samtidigt ha bra musik och vänner runtomkring sig, det är en bra start på dagen.
Efter spinningen som jag nu snackar om spelade/coachade jag Emlan i lite badminton, Jenny kikade även förbi och det ör roligt att få visa andra människor vad man verkligen brinner för. En lång lunch med Emlan där även jange med en vän dök upp senare.

Hem till Emlan för att fixa hennes eximinationsuppgift där jag agerar som hennes människa med problem, ormar är inte min grej! Efter det så åkte jag tillbaka till iksu för att fixa två extra hål i öronen, Jenny var duktig och gjorde mig trygg. Var lite nervös innan med tanke på att det var längesen jag tog de två första, men nu är det gjort :)

Har nyss suttit ute på gården utanför mitt hus med min dator och glassat i solen, tyvärr så gick solen i moln men det var ändå varmt (?!?) i Umeå..inte vanligt! Har kommit fram till att det alltid blåser här, spelar ingen roll om det inte är något moln på himmelen så är det ändå inte riktigt varmt pga att det blåser. Sen har jag och Sandy efter många tunga cykel och promenader märkt att det alltid blåser i motvind, det spelar inge roll om du måste vända efter halva vägen, då har vinden slagit om och du har motvind igen....men vi får vänja oss helt enkelt.

Kommentera

Publiceras ej