Brännboll

1kommentarer

Träning mellan 19.00-21.45, alltså träning i brännboll. När vi kom dit var det redan fullt med folk på ängarna. I Umeå är brännboll jätte stort, svårt att förstå om man själv inte ser hur mkt folk som är ute och slår och spelar. Och då har jag inte ens sett själva yran än. Tydligen ska det vara med 350 lag, helt sjukt!
Vi började spela mot FC Z som kom två förra året, tror ja. Jonatan i min klass spelar i de laget, de var jämt, fast mina slag inte riktigt satt. Vi gick sedan vidare på ängen för att spela mot ett annat lag, under den matchen fick jag springa väldigt mycket vilket var verkligen jätte skönt o roligt, det får mig att sakna fotbollen ännu mer. Den matchen vann vi nog :)

Inför sista matchn var vi bara 5 stycken spelare, laget vi mötte var 6-7 stycken, endast killar. Vi började inne och spelet funkade ganska bra. Vi vart utebränd en gång, helt sjukt med tanke på att vi var så få. När vi var utelag ägde vi dom andra totalt, redan efter 1 min hade vi bränt ut hela deras lag, och det vart inte det sista, sammanlagt tror ja att vi gjorde de 7  ggr.

Ska ta lite foton imorn på hur det ser ut där nere på ängarna så ni får se :) På lördag blir det för övrigt för-cupen, första rikgtiga matcherna inför Yran som är det sista avgörande, Brännbollens VM = fränt!

1 kommentarer

Brannbollskung som ar bra pa att brottas!

15 May 2009 22:27

Bc Z! BCZ heter dom! haha

Kommentera

Publiceras ej