I tre dagar

0kommentarer

har jag vait hemma själv i vårt tre våningshus. I Umeå är jag också själv fast där är ytan inte lika stor. I början var det tråkigt att inte höra familjens gnabb om allt., men efter ett tag vart tystnaden och vetskapen om att jag var helt själv mycket skön. Jag har passat på att sova i mammas säng då hennes är skönare än min (sover i en loftsäng), kunnat äta vad och när jag vill, kunnat ha egen tid som jag saknat lite här nu under sommaren.
När man bor så tätt inpå varandra är det lätt att tiden för en själv inte hinns med, så dessa tre dagar har varit skön på så sätt.

För någon kväll sedan tog jag mig tiden att skriva ner mina tankar, tankar kring saker och ting som format mitt liv. Bara under 1 och ½ har mitt liv förändras radikalt och även lilla Mysan har ändrat sig. En vacker dag kanske jag kan delge mig av mina tankar, men tills den dagen kommer, håller jag dessa saker för mig själv. Det brukar vara bäst så!



Ett tips kan vara just att skriva ner privata saker i en bok, man mår mycket bättre av att få skriva av sig. Bloggen är ju ett annat sätt, men ibland är det faktikt saker som man vill hålla helt för sig själv, med all rätt!

Kommentera

Publiceras ej