Dagarna bara....

0kommentarer


Syrrans bild från favoritstället

Dagarna bara springer iväg och snart är min sista vecka före jobbet börjar slut, det är faktikst lite sorgligt. Innan sommaren var jag besviken på att jag nästan inte skulle få jobab något, men nu är jag glad över den lediga tid jag haft/har och skulle kunna tänka mig mer. Men så är det ju, man är ju aldrig nöjd över de man har!

Syrran har anlänt med hela barnaskaran, mysigt! Jag känner hur mitt tonläge och röst förändras och att jag verkligen försöker att tänka på vad jag säger, att inet svära så mycket.

Kicki sa till mig och Hanna på gotland att vi svor för mycket:
-Fan vad ni svär tjejer!

Så mitt språk måste jag träna på, inga svordomar bland barn inte, fast jag räknar inte hanna och kicki som barn faktiskt ;)

En annan sak som får mig att inse att jag bor i en liten håla är när jag står och pratar med Emlan♥ kör min granne förbi på åkgräsklipparen, antagligen för att han inte hade nån skjuts. Och det var inte första gången, på midsommar hade samma sak inträffat fast på andar sidan byn..;) haha

Bilder från förra veckan kommer när jag fått dem! :)

Kommentera

Publiceras ej