Kittelfjäll-09

0kommentarer

Ja då var man hemma från årets skidresa och jag är hemma med en massa roliga minnen i minnet. Vilken resa det var, hade roligt från första sekund till den sista. Vart inte överdrivet mycket skidåkning (max 8) men sällskapet var desto bättre så inte hängde jag läpp för det.

En liten övergripande resume över vad som hänt:

Torsdag: Bussen rullar in vid Universum för att plocka upp 50 st glada och sugna IVP:are. Resan tar några timmar och rastlösheten & hungern började komma sakta men säkert komma. Framme ´bestod kvällen av mat, mys och den snabbaste förfesten jag vart på, in genom dörren och ut igen. I min stuga bodde Ida, Ida-Marie, David, Emelie, Hank, Joel och så jag såklart.

Fredag: Uppe med tuppen för att käka frukost, bufféfrukost (mycket nöjd). Förmiddagen bestod av lite skidåkning ca 5 åk, men med mat i magen efter lunch nöjde sig jag och Emelie med att åka. Före after ski så vilade vi för att sedan sätta på oss alla kläder igen för att se lite mer "aktiv ut". After ski var riktigt roligt, med öl och cider hit och dit. Efter den vart det skoter, bastu och mat för att sedan dra till "porr" stugan. Kvällen avslutades ganska tidigt med att jag somna tryggt brevid Emelie.

Lördag: Frukost och ännu mer frukost, tidigt var vi uppe för att få i oss allt. Förmiddagen bestod av två skidåk då vi avbröt pga ont i emelies fot, men ist tog vi en promenad fylld med skratt och bus. Matade hästar med polly och tog oss friheten att posa vid en skoter. After ski igen, dock en lugnare än första kvällen för att sedan äta igen och göra oss iordning. För-för festen var lugn nackdelen var att de andra kikade på nå program med ormar (jag nästan spydde). Hate it! I "porr" stugan var det fest igen, gänget var samlat för att sedan dra vidare till Hotellet. Dansade och pratade med nytt trevligt folk, såg en vacker syn ;)
När det vart sista låten, var vi ett gäng som inte var trött, vi vart utkikad från en "efter"fest som inte var en efterfest. Hamnade ist på hotellet där det var glada miner, där jag fick lära John att 1+1=2 klunkar till han av "vattnet" han hade i spriteflaskan...Avslutade kl 05.15.

Söndag: Uppstigning 08.15 för frukost, vart tog min sömn vägen? Snodde en toarulle då våran var slut (fick dock höra sen att det var bara att säga till så fick man en ny). Städae ur stugan och bar ut alla saker, ut i backen där det vart att sitta utanför toppstugan i solen, me like! åkte ner och åt och sedan upp igen för att sitta mitt i backen och sola, me like again. 1+1 åk för den dagen också.
Vid hemfärd var alla trötta och sega, jag had tyvärr svårt att sova på bussen. Vi var hemma vid strax efter 22 då man blev hämtad, skönt!

Sammanfattningsvis: Sjukt bra helg, bästa på länge! Mat, öl, cider, skidor, bra folk, emelie, skratt, solat, lite sömn och åter skratt. Tack alla som gjorde min helg till den bästa på mycket länge!

Mysan♥

Kommentera

Publiceras ej