Ack så nära

1kommentarer

En riktig nagelbitare bjöds det på i Badmintonstadion ikväll, jag och Sara satt och var ständigt nervös på sidan. Jag har verkligen inte nerver för att kika på när de andra spelar, är nog mer nervös än vad de själva är.
Kvällens semifinal var mot Kista, vi hade en seger i bakfickan och behövde få som minst oavgjort. Hela laget var taggad och det var bra stämning vid maten, det såg riktigt bra ut.

Första matchen som ropades ut var Damdubbel, Lisa och Sofie spelade bra och gav motståndarna bra motstånd dock räckte det inte ända fram, tyvärr. Herrdubbel 2 var en sjukt jämn match där jag satt med hjärtat i halsgropen hela tiden, en riktig popcorn match, de följdes åt hela matchen, men även här vart det tyvärr en förlust! Herrdubbel blev också en förlust, damsingel 1 också, vi hejade och hejade men det är inte lätt att heja på nån som inte ger 100%. Tråkigt!

Men det var vid den punkten, 4-0 som Sofie gick in och visade vart skåpet skulle stå. Hon gick in och spelade skiten ur den andra tjejen, visade bra form. Rasmus hade i sin singel en mycket duktig motståndare, Kiki, det var en mycket jämn match men där kiki drog de längsta strået. Han var taggad till tusen och det visade sig i matchen, synd för det var en match vi verkligen skulle ha behövt vinna. Samtidigt som rasmus spelade sin match spelades herrsingel 2 mellan simon och George. Simon vann första set klart, men George är en räv och duktig spelare, det var en jämn och väl spelad match men även här fick IFK vika ner sig.

Matchen avslutades med förlust 6-1, där mixen inte spelades. Sofie var den enda som vann en match, men nu är det bara för hela laget att lada om för retur match på bortaplan redan nu på tisdag. Eftersom Puppin åker tillbaka tillbaka  till Indonesien imorn ( de var kul att lära känna henne) så får Sara gå in och spela istället, men om hon jobbar på tisdag är det JAG som ska få gå in och spela. Tankarna över de är blandade, tänk att isåfall gå in i elitserien först i semifinalen, brukar ju inet direkt vara så. Samtidigt vore det kul att få åka med så vet  jag att Sara är värd de.

Det är med ont i händerna jag snart ska lägga mig för att sova, imorn väntas en rolig med intensiv dag som börjas med spinning 07.15. Kvällen avslutas hemma i min varma goa (stora, NOT) säng, mysigt värre!

Mysan♥

1 kommentarer

maja

28 Feb 2009 01:00

men vad roligt om du skulle få spela i elitserien, hör av dig om du får spela då!

Kommentera

Publiceras ej