Helgen

1kommentarer

I fredagsmorse vart de powewalk, gym och bastu med Emlan innnan det var dags att hämta Hanna på flyget. Tänkte att jag skulle skrivit en sån där "Hanna Åkerlund" skylt som chaufförerna brukar ha på flygplatserna (fattar ni?) men hon fick nöja sig med mig och Jange istället.

Jag hade vart snäll och "lagat" mat som hon åt innan vi drog ner mot stan för att fönstershoppa. Blir nog inge shopping till mig själv innna jul, då blir någon stackare i min familj utan klappar. haha.
När vi tröttnat på att gå runt myste vi på cafe station med en varsin tekopp, mums. Seb var det matlagning och laddning för idol finalen.

Och vem vann inte finalen om min favorit!! Erik var grym genom hela kvällen och det vart en bra avslutning på säsongen med att han vann. Dock skämde hans flickvän ut både sig själv plus han. Jag skämdes åt henne. haha. Hanna var skapligt intresserad eftersom hon låg och sov.....

På lördag morgon traskade vi mot hallen och spel hela dagen (iaf fram tills 5). En vinst i singel och sedan förlust mot Hanna. blä. Vinst i mix och dubbel, mixen var bra och dubbeln helt åt helvete.
Kvällen var klockers med Tacos och airhockey med Hanna, jange, jacke och palle.

 

Med träningsvärk vaknade både jag och Hanna till klockans äckliga ljud imorse. Jag hatar att gå upp på mornarna när det är så mycket varmare under täcket. Iallafall vart det frukost plus lite lek nere på parkeringen innan Jange kom och plockade upp oss.
Första matchen var mix mot abbe och lisa, vi tog första set men tappade vårt spel sen. Tråkigt men sant. Andra matchen var dubbel mot Sara och lisa, en tre setare som vi spelade hem. Vi spelade så mycket bättre än gårdagens match, vi hade verkligen vaknat på rätt sida och hittat taggen.

Klockan  halv två var det dags för final mot Sofie och Annelie, vi spelade bra och taktiskt men det fick blir skiljeset för att utse vinnarna som blev....VI. Det var länge(om de ens skett) sen vi spelade så här bra, vi kompletterade varandra väldigt bra och det mesta stämde. Kul att se!

Meen nu är jag död och det är nog den som orkat läst hela detta inlägg också. hehe

Pussen flyger
Mysan

1 kommentarer

Hanna

13 Dec 2009 19:18

ne jag lever =)

Kommentera

Publiceras ej