Lyfta upp mot skyn

0kommentarer



Igår var tanken att jag skulle träffat min Sandy, men stackarn vart sjuk så det vart inget möte. Så mamma tog med mig och wille på en lite roadtrip i Hälsingland istället. Vi körde ner mot Söderhamn och hamnde sen i Bollnäs. Vi stannade till på en gigantisk trädgårdsbutik, med en massa mysiga saker och växter. Vi vart sedan bjudna på en smarrig buffé bestående av dinkelpizza, kikärtssoppa, bröd, sallader m.m. Där satt vi och myste ett bra tag inna vi åkte vidare.
Vi stannade till på Kupan där jag hittade en plånbok för 5:-, han i kassan tyckte väl att jag såg fattig ut när han sänkte priset ;) inget mig emot iofs....

En del av kvällen spenderades i en kall ishall, jag hade lyckats få med mig Alinda på lite hockey. Bägge trodde att det var match vi skulle få se, men det visade sig vara uppvisning av nya truppen och lite skills demostrationer. Man fick tippa på vilka man trodde skulle vinna de olika grenarna, för mig som aldrig är på hockey vart detta skit svårt. Men jag prickade in något rätt iallfall. Även att min Marcus var den snabbaste (vilken jag inte hade tippas, faan) var roligt att se.

Nu är det inte långt kvar innnan bilen ska packas och jag drar till Umeå igen. Om en vecka och 2 dar ungefär :) Undra om satden, Mariehem, Droskan, Iksu, hallen m.m. komme rihåg mig? :)

Kommentera

Publiceras ej