Gympa

0kommentarer

Vaknade imorse av att mitt Andra larm ringde, jag hade alltså slagit av det första och somnat om. Men som tur vaknade jag och tog mig till IKSU och dagens föreläsning.
Vi kommer om några veckor att leda ett gympa pass och bli bedömd på de, så idag hade vi träning inför. Vi fick till uppgift att sätta ihop rörelser till en låt och sedan instruera de andra i små grupper. Min grupp fick stå för konditionen och fick låten "Rumpa mi", haha ingen vet varför just den låten.
Jag som verkligen inte är en Gympa tjej var väldigt skeptisk till hela grejen innan  men det visade sig vara kul (tänkte skriva jätte kul men det var att överdriva). Jag är mer av en bollsports tjej som hatade alla slags sorter av "Friskis och Svettis", men det kan också bero på läraren, Christin. Ingen hade valt de på elevens val men ändå skulle hon envisas med att ha de, vilket slutade med att alla gick därifrån och hon grät, rätt åt henne!

Efter lunchen med Jange och hans klasskompisar var tanken att jag skulle vänta medans de pluggade för att sedan gå på ett gympa pass igen. Vill ju verkligen få insperation inför mitt pass jag ska instruera.
Men efter en stund med att vänta somnade jag där på en bänk, tror jag sov en halvtimme innan Jange väckte mig och sa att klockan var kvart i fyra och passet skulle börja fyra. Och då känndes det nästan bara skönt att få slippa, men nu vet jag att jag måste ta mig iväg en annan dag istället. Förhoppningsvis är jag piggare och har inte sovit på min axel så den blivit värre.....

Kommentera

Publiceras ej