Lördag kväll

1kommentarer

Sitter här vid datan och lyssnar på dålig musik som kommer ur Högtalarna på Cd-spelaren. Jag har ju råkat förstört Högtalarna och Ljudet på datan så då är p3 till min räddning. När pappa tänker be om hjälp med att fixa detta återstår väl att se, känner jag pappa rätt kan det tyvärr ta ett tag.

Känner mig lite deppig när jag tänker på att lovet snart är slut. Kan man tänka sig att detta har vart mitt sista Påsklov i Gymnasiet? Svar: Nej det kan man verkligen inte. Och vad har jag gjort av det? skulle ju också kunna vara en följd fråga.
 Jag börjar få panik över vad jag ska göra efter skolan. Får jag något jobb? ska jag studera? Det är bara ett fåtal av alla tankar som hoppar runt i min lilla hjärna. Ska verkligen lilla Mysan ut ur tryggheten i skolan, ut till vuxenvärlden. Tanken får mig att må lite dåligt, jag ser mig verkligen inte som stor. Jag är fortfarande Mamma och Pappas lilla troll som försöker leva på dom så länge som det går.
Även fast jag har mina funderingar om vad jag skulle kunna tänka mig att göra så kommer det sluta helt tvärimot om jag länner mig själv! Men det löser sig nog, det är kanske inget jag ska sitta och fundera på min sista Lördagskväll på mitt sista påsklov.

Läste för övrigt syrran blogg (maajaw.blogg.se). Vár lite roligt att läsa vad hon tänker och tycker. Vi har ju inte en sådan relation precis, vi vet att vi finns för varandra när vi behöver det. Maja brukar utnyttja det genom att använda min garderob, eftersom hon tydligen inte har några klädesplagg alls (man kan ju undra vad det är för nått som hon fyller i sin garderob då?) inget vi vill veta kanske!

Annars har det vart en bra dag eftersom vi Vann division 3 idag och vart då direkt uppflyttad till divison 2 :) jipppiii!

23:51- Mysan "tänker" på att avsluta 

 

1 kommentarer

Anders Hermander

01 Apr 2008 11:16

Hej!

Lilla Mysan ska nog inte lämna skolans trygghet än. Det är tillräckligt otryggt att börja på högskola eller universtitet - men det är att bygga för framtiden.

Kommentera

Publiceras ej