Julafton

0kommentarer

Efter att ha surat hela kvällen för att jag inte hittade min julstrumpa somnade jag iallafall, dock fortfarande less och sur.

Vaknade upp vid 7 som alla små barnen för att nu är det julaftonsmorgon, men jag var inte tillräckligt pigg för att gå upp då. Några timmar senare höll min blåsa på att sprängas så det vart bara till att tömma den och passa på att hämta min strumpa då. Även fast det inte var samma sak som om jag skulle ha haft min egen så fick jag lite småsaker. Bland annat fick jag en bok: Mina vänner. Den ska användas flitigt sen på alla mina vackra och bästa vänner.
Trots mitt språng upp ur sängen lockade den ohyggligt mycket så lite mer sömn vart det innnan det var dags att gå upp "på riktigt".

Kl 13 skulle maten vara framdukad hos Farmor & Farfar, trorts att jag och mina syskon har märmast dit så var vi så klart bland de sista. Och nu kommer vi till det roliga, hur man får in 27 personer i en 2rok? Ska då lägga till att Farfar sitter i rullstol och har svåra problem med att vara still.
Vi var alla kusiner samlade förutom min syster, alla fastrar och farbröder och alla kusin barn. Men om vi inte skulle vara så många skulle det inte vara samma sak längre. Trots att vi fått ändra en massa saker pga att Farfar och Farmor börjar /är bli gamla, men lite traditioner har vi kvar.
Eftersom vår Tomte är och äventyrar Australien i år vart vi utan tomte och wille fick agera de istället. Ett jobb han skötte prima, fast vår andra tomte brukar inte fisa så mycket, tack och lov! ;)

Nu är det bara en evig väntan innan frugan ska komma och hämta mig för att vi ska till kyrkan på midnattsmässa. Efter den blir det fika enligt traditonerna på vägen hem. Dock utan Linus detta år, tråkigt!


Långt inlägg men men...


Från Mysan till er alla, en riktigt God Jul!

Kommentera

Publiceras ej