Helgen

0kommentarer

Tänkte bara berätta lite över hur helgen var, den tillbringades som sagt i Halmstad där tävling stod på schemat. Vid kl 03.45 fredag morgon ringde min klocka trök dock på snooz och gick upp halv fem. Vid halv sex satt vi i bilen på väg mot flygplatsen och det var starten på en lång resa.
Vi flög från Umeå 06.25 (vi var sist in på flyget), flög från Arlanda 08.00 (vi var sist in här också), åkte flygbuss från Ängelholms flygplats till stan, gick en kvart med all packning, tog tåget till halmstad, åkte först en lokal buss och sedan en till innan vi var framme.

Vi fick våra rum där jag fick ett helt rum för mig själv vilket jag tyckte var väldigt skönt. Hotellet vi bodde på var väldigt mysigt och väldigt hemtrevligt.
På fredagen var det kval för herrarna i dubbel, singel och mix. Så alltså hade jag också match. J hade alla sina matcher på fredagen då han inte kvalade in i något. Vi spelade en jämn mix som vi borde ha vunnit, vi var egentligen bättre än dem men vi fick vika oss pga slarvigt spel, men nästa gång så!
På kvällen vart det mat och att slappa som gällde, väldigt skönt.

Lördag morgon ringde klockan kl 07.00 för inte har vi någe sovmornar är inte....Det vart frukost och en cykel tur innan jag befann mig på hallen. Tjejen jag skulle möta är en tjej som var völdigt duktig när vi var yngre (antingen var hon bättre då eller så var det jag som var sämre). Iallafall så var jag nervös som vanligt innan matchstart men kännde innan att jag var i ganska bra form. Jag spelade bra och var riktigt nöjd över matchen även fast jag hade svåt att andas pga astman. Kändes ett tag som om jag skulle ramla ihop för att jag inte fick någon luft. Vann iaf med två raka set och det var bar att ladda om för nästa match. Men min kropp ville inte som jag ville idag, ryggen strejkade totalt och J fick hoppa in som personlig massör.
Den andra singeln gick åt helvete, ingenting stämde, men sen är hon en riktigt bra spelare också men et kändes inte som om jag fick göra mig själv någon rättvisa.

H och jag var väldigt taggade för dubbel och tyckte det skulle bli roligt att spela tillsammans igen, men när man värmt upp en gång och sedan får veta att man fått wo och ska spela tre timmar senare är det väldigt svårt att ladda om igen. Vi spelade iaf matchen men inte med världens bästa spel men det var ändå roligt.

Det var slutet på min helg som spelare. På kvällen cyklade vi in till stan för att käka och fira systrarna som fyllde år. Kvällen avslutades med Sunes Sommar (älskar den filmen).

Söndagen bestod av att vara hejarklack, shoppa (typ inget), släpa runt på väskorna, flyga och vänta....

Men det var en grym helg med grymt folk.!

Kommentera

Publiceras ej