En sammanfattning av -08

0kommentarer

Ett händelserikt år som jag tänkte försöka sammanfatta på någe vis

Januari

Vid tolvslaget på nyårsafton befann jag mig hos Kicki lekande i snön där jag lyckades vinna ett snöbollskrig, kunnde året starta så mycket bättre? Under kvällen hann jag med att gå vilse, bada och boka upp mitt rum till en kompis som innte dök upp.
Början av det nya året var lite annurlunda än vad jag var van vid, fick vara del av något mysigt och känna mig uppskattad av en underbar person. Badminton var också något som stod i fokus hos mig, tränade både morgonträningar och kvällsträningar och det känndes som en utveckling var på väg. Den första tävlingen var i Umeå där mitt spel stämmde nästan till pricka, kanske var det hallen redan då som kännde att jag skulle komma tillbaka sen. haha  ;)

Skolan flöt på som vanligt och Titti och jag hängde runt som vanligt, som vi alltid gjort..haha

Februari

Månaden börjde med tvivel, varför kan man aldrig vara nöjd med något man redan har? Ska det egentligen vara så svårt, tydligen var det så för mig. Det var något annat som fick mig att le fast jag kanske egentligen inte ville. Det tog slut på en sak men det var något annat som fortsatte där det tidigare börjat ;)
Och med två vinster under den här månaden tog jag mig närmare mitt mål som jag tidigare trott skulle vara omöjligt.
Eftersom det var tävlingar på helgen "offrade" vi onsdagarna till att ha lite roligt vi i Sp05b, klassen för sig själv. Titti stod för husrum och vi var allerta på idrotten dagen efter, eller hur? haha

Mars

Det var under den här månaden jag vart Elitklassad, som sagt var det något jag inte trott på tidigare, det var såklart ett mål men kanske inom loppet av något år. Träningen och de tidiga mornarna hade gett utdelning!
Mars innebar att det var påsk, något som en riktig klassiker. Att först hänga med alla föräldrar på Pubkväll i Enånger och sedan efterfest med alla, en riktig rolig kväll. Långfredag innebar angling, dock var jag för lat för att vara upp vid 6..hehe. Tog mig i kragen och kom vid 10 :P. Påskafton kan sammanfattas i ordet, kaos. Jag var som en "liten" bitch den kvällen, skyllde saker på folk jag inte skulle, men man lär sig av sina misstag.

April

Det märktes att vi snart skulle sluta skolan, det var mössprovning hit och dit. Alla hade redan nästan planerat allt runt studenten och balen, helt sjukt så här i efterhand. Dagarna börjades räkna ner inför studentresan, trots att det var över en månad kvar...
Sp05b hittade (kanske var tidigare men men..) sofforna vid sjuksyster , alla raster, håltimmar eller övrig tid spenderades där. Jag hade ett ganska slappt schema med extremt mycket håltimmar trots det så var jag sjukt mycket i skolan, ingen vet varför...
Badmintonen började lida mot sitt slut av säsongen och fotbollen började komma med i bilden igen. Deltog först på min första Elittävling, något som var kul men pirrigt.

Maj

Eftersom det var sista månaden i Gymnasiet verkade alla lärare få panik över vad vi skulle göra för nått, alla läxor och sånt skit kom samtidigt. Annars var livet i skolan väldigt slappt, kan vara eftersom jag varken läste matte eller språk de sista året!
Sista dagarna begav vi oss iväg på den efterlängtade resan, den vi hade sett fram emot i x-antal år. Vi bestämde redan minst tre år sedan att vi skulle fara iväg, jag hade sparat pengar till drömresan. Och vilken resa det vart, vill verkligen tillbaka, tänk att få ligga i solen, dricka goda drinkar och bara njuta. skulle inte sitta helt fel nu faktiskt!

Juni

Som sagt var vi ju på resa under första delen av den här månaden och "vilade" upp oss inför studenten. Stundetveckan jobbade jag på sommarjobbet jag sedan hade hela sommaren. 
Det blr svårt att sammanfatt studenten som var något så stort, det är något man kämpat mot i alla år man studerat. Helt oförglömligt, helt sjukt rent utsagt! Men det hade inte vart lika bra utan min lilla stjärna Titts! Otroligt sorgligt att vi skulle skiljas, vi har ändå umgåts nästan varje dag i 3 år! ;(
Balen var bra, dock överskattad men men, bilderna kan ju hänga sig nånstans....

Juli

Inget kul hände förrutom att jag hade jobb hela sommaren och allt gick på som vanligt. 

Augusti, september, november, december  (orkade inte skriva nå mer)

Fick ett besked som skulle förändra mitt liv, jag vart antagen till Universitetet i Ume. Livet förändrades snabbt genom att jag  flyttade hemifrån och fick ta hand om allt själv. Vännerna var kvar i enånger men nya vänner hittades snabbt, några som kommer finnas där för alltid förhoppningsvis.
Jag har hunnit med att bli besviken, glad, ledsen, road, tränad, blivit en soffpotatis igen, egentligen har jag hunnit med allt skulle jag kunna  tro, iaf det mesta.


Men det finns de som har satt sin plats i mitt hjärta och kommer alltid att finnas kvar där, vad som än händer i framtiden (-09).

Gott nytt år!
Långt och ovärt inlägg men men...

Mysan♥





Kommentera

Publiceras ej