4:e advent

0kommentarer

Igår var det första fotbolls träningen på evigheter närmare bestämt sen i augusti. Det var ruskigt ovanligt att springa längre sträckor eftersom man inte gör det när man spelar badminton. Förhoppningsvis fick jag nytta av min oerhört engagerade träning på löpbandet....lite ljug på de där kanske...

På eftermiddagen var vi och kikade på fotboll på Idrottshallen i stan, oj vad med folk det var. Och för första gången på väldigt länge kännde jag mig gammal. I ume är jag alltid bland de yngsta och folk brukar känna sig gammal när de är runtomkring mig. Men då var det jag som kännde mig som en riktigt gammling.

Efter att ha suttit ett x-antal timmar på stenhårda träbänkar började träsmaken sakta men säkert komma och det var dags att gå, tyckte jag. Efter att svullat i sig kebab som var sjukt jävla stark (har aldrig testat kebab som vart så stark) började förfesten som jag inte hade tänkt dricka på. Men så lättövertalad som jag är taggade jag för fest jag med, det var en mysig förfest med goda vänner.
På stadt var det ganska mycket folk, inte så mycket folk man kännde igen men ändå bra folk. Mina vänner hade fått i sig lite för mycket av de goda, alla av dem. Kännde mig som en morsa som måsta hålla koll, men jag hade roligt jag med.

Dock slutade inte kvällen lika lyckligt som den började men det löste sig till sist efter lite trubbel.

Det är iaf skönt att vara hemma !

Kommentera

Publiceras ej