Hemma igen

0kommentarer

Efter att ha packat in sjukt mycket i bilen plus mig själv, mamma och pappa bar det av till Umeå och min nya stad i de närmaste tre åren. Det var egentligen ett under att vi fick med oss allt tycker ja, (jag har tydligen mer saker än vad jag själv trodde). Resan gick bra även fast det var otroligt trångt, fick ju sitta i baksätet med all packning.

Tack gode Gud för att det finns Ipods och att jag äger en. Den är/har varit räddningen i månfa fall och så även denna gång. Vi gjorde ett litet stopp vid Höga Kusten bron för att fika, pappa måste ju fylla på med kaffe. Ett till stopp vart det innan vi var framme, korv o macka bjöds de på. Jag fick en törmacka för 35:- som jag "glömde" att  äta... ;)

Väl framme mötte Johannes oss för att ge nycklarna plus att han hjälpte till med att lasta ur ALL packning. Rummet var ganska fint eller iallafall duger det åt mig, fast det är ju mindre ä det rummet jag har här hemma men men....

Sen vart det middag och bio innan dagen avslutades att jag låg och surade på en uppblåsbar madrass på golvet och snodde allt täcke av mamma.


 Idag har vi fixat det sista i lägenheten plus att mamma och pappa har fyllt på men torrvaror i mitt skafferi! Grymt! Mat på Droskan och lite annat små fix innan vi styrde kosen hem igen.

Det är skönt att vara hemma, jag förstår nog inte riktigt än att jag verkligen ska flytta. "Bli umeå bo" men det kommer jag nog aldrig bli, jag kommer alltid att vara lilla Mysan från Enånger!

Pusshej

Kommentera

Publiceras ej