en ledig dag

0kommentarer

Sjukt att jag ställde klockan imorse när jag var ledig men det var med den  anledningen att annars skulle jag aldrig ha kommit upp. Det spelar ingen roll hur mcyket jag än sover kan alltid sova lite till ibland är det till en fördel men inte så värst ofta. Kom i alla fall upp vid 10 och märkte då att vi inte hade någon mjölk, vart en väldigt torr frukost.

Sen städade jag hela mitt rum som annars skulle behövt hjälp av "Rent hus" eller något sånt, sjukt stökigt. Men det är så skönt när man väl får de gjort. Senare bar det av med cykel och solbrillorna på till farmor & farfar.  Var ruskigt längesen jag var där och hälsade på och det är alltid lika trevligt att vara där. Man blir alltid bjuden på en massa gott, en del mackor och glass slank ner. Bra med tanske på att jag glömde att äta lunch idag :S
Vart dock väldigt orolig när jag var där, Farfar är i och för sig gammal och så men han har blivit mycket sämre nu på slutet. Han var inte så bra ida när jag var där, han hade blod i sitt kiss och det är inte bra. Så när pappa kom hem sen skjusade han in han till akuten och än har de inte kommit hem, hoppas det löser sig!

Jag passade även på att ignorera mina läxor jag borde gjort idag, sysslade istället med en hobby som jag har måsta lagt åt sidan för att jag tränar så mycket. Jag ägnade eftermiddagen till att göra smycken, hade glömt hur roligt det kan vara och att tiden bara försvinner när man sitter där och försöker komma på nya saker :)

Hann även med att cykla och kolla på fotboll med lillebror och sen hälsade Asta på, mysigt värre :)

Hare bra!

Kommentera

Publiceras ej