Det är svårt att veta

0kommentarer

När det gäller ens framtid kan man påverka mycket men dock inte allt. Det finns mycket man kan göra för att ens vardag ska bli bättre och att man ska nå sina mål. Men vad händer när man tappar tråden och inte vet vad man vill här i livet?
 
Jag är lite där just nu i min vardag, jag vet inte vad jag vill, vad jag brinner för eller åt vilket håll jag ska gå. Detta gäller främst arbetslivet. Att ha lämnat den trygga zonen Universitetet, där du vet vilka kurser du ska läsa och hur du ska göra för att ta dig fram. Till att hamna i denna djungel av olika valmöjligheter. Sen är det ju så att bara för att du får välja innebär inte det att du kommer dit du vill ändå. Det finns mycket som kan sätta stopp också. Öppna dörrar behöver inte betyda att det blir lättare, det kan ge mer att grubbla på, och man bör kanske komma framtill vad man vill.  Men vem har sagt att saker och ting ska vara lätt...  
 
För min egen del är jag lite vilsen, i en värld full av möjligheter ser jag mer vad som inte går än tvärtom. Vad ska det bli av lilla mig?
 
Det är tur att jag har världens bästa familj, fästman, hund och vänner ♥ Utan ert pepp vore jag ingenting.
 
Bilden är från 2008, ett år som också var fullt med val. Det året gjorde jag ett val som jag är riktigt stolt över idag, jag hade inte kommit så långt (som jag faktiskt har) om det inte hade vart för just det valet.

Kommentera

Publiceras ej