Tid som passerar

0kommentarer

Det har hunnit vara midsommar och snart går vi in i juli månad. Tid är något dyrbart och försvinner ibland lite för fort, samtidigt som det i andra sammanhang är väldigt bra att den gör de. Ju snabbare tiden går när jag jobbar desto bättre är det.

Midsommar var en trevlig tillställning med god mat, fint folk, härlig musik och vädret höll sig någorlunda. Perfekt att det gick att kombinera jobb med firandet. Fördel när jobbet ligger så nära.

Nu återstår det att se om jag kan få någon sammanhängande ledighet så vi får ta bilen upp till älskade Hälsingland. Jag längtar efter alla människor, naturen, stugan, ja i princip allt. Sommaren är den tid jag brukar spendera där. De gör lite ont i hjärtat att inte få uppleva de på samma sätt. Men tiderna förändras, saker och ting är inte som det alltid varit (både på gott och ont). Nu ska jag sluta gräva ner mig i min lilla hemlängtan. Haha.
Har en man och en hund som ligger och sover här bredvid som jag ska ta och pussa på.

Kommentera

Publiceras ej