15 oktober

0kommentarer

Måndag och en ny vecka inleds, det är mitten av oktober och som många gånger förrut springer veckorna bara iväg.
Jag har haft en underbar helg tillsammans med min bättre hälft. Eftersom jag fyller år nästa vecka och Viktor ev kommer vara borta nu till helgen hade han planerat helgen som var istället. Jag fick såklart inte veta någonting, och för mig som är född nyfiken var detta en utmaning. Det enda jag visste var att vi skulle åka vid lunch på fredagen och att jag skulle ha med mig badkläder, träningskläder och vanliga kläder.
Under resan satt jag och funderade så det knackade vad det var vi skulle göra, men för mitt eget bästa försökte jag inte tänka.
 
När jag förstod vart vi skulle kunde jag inte sluta le, vi skulle på spa. Ingen av oss hade vart på sådant tidigare, vi hade vart i en av konferrenslokalerna tididgare där jag sagt "Hit borde vi åka". Sagt och gjort, nu var vi där.
På rummet låg det badrockar och tofflor, efter lite träning begav vi oss in till spaet. Där fanns en massa olika bastu (plural), olika bassänger och avslappnings rum och annat smått & gott. Helt underbart.
En av mina favoriter var ett mörkt rum med vattensängar där det kändes som om man låg på en luftmadrass på ett varmt hav och bara njöt, bra inför Thailand.
Sedan vart det trerätters och jag däckade framför Skavlan.
 
 
Lördagen började med somorgon och hotellfrukost. Vi hann även med att njuta lite till av allt inne på anläggningen. Sedan passade jag på att ta en behandling, "Färg av ögonbryn och ögonfransar samt plock". Lyxigt.
 
Vi åkte sedan och mötte upp en kompis för lite shopping och mat. Vid fem var nästa aktivitet på schemat nämligen Racketlon. Väldigt roligt att spela med de gäng som vi var, trots att jag var lite mör efter timmarna på spaet.
 
Söndagen
En lång sovmorgon och sedan vidare på Återbruket för att leta saker till vår nya lägenhet. 6 st köksluckor för 150:- kändes helt ok. Vi for sedan vidare på IKEA, där var det fler än vi som hängde denna söndag. Herregud vad med folk. Men efter några timmar var vi nöjda men sega. Hemfärd till Åmål. Kvällen avslutades i soffan framför alla olika serier. Favoriten är självklart Solsidan.
 
 
  

Kommentera

Publiceras ej