SM

0kommentarer

helgen som var spelade jag som sagt SM. Det vart tyvärr inte min helg, men jag är ändå ganska nöjd med spelet.
Mixen skulle vi iofs ha vunnit men för att aldrig ha splat tillsammans på tävling gick de ändå hyffsat. Singeln var jag nära på att ta set i, men nerverna var inte på min sida, men är ändå nöjd med tanke på att singel inte är min kategori. Dubbeln spelade vi hyfsat bra i, vi tog nästan set mot de som gick till final, jag lyckades med världens undan läggning (inte med mening, men det behöver ingen veta) ;) haha

Det sjukaste under hela helgen var att jag och Hanna vann 5000 kr!?! Jag hade äran att få delta i hennes lag i den frågetävling hon skulle delta i. Tävlingen gick ut på att under 5 minuter försöka läsa en badminton tidning så noga som möjligt och sedan besvara några frågor. Vi gick till final tillsammans med 2 lag till hade vi flest rätt i finalen, det var utslagning, en tuff sådan. Efter att ha prickat in 8 av 8 namn som tagit EM medalj var det vi och ett lag till som fick ha ytterligare en utslagning. I den slog jag och Hanna våra kloka (?!) huvuden ihop och lyckades vinna med 1 poäng. De 5000 kr som man vann ska gå till något badmintonrelaterat, typ ett läger, tävling eller dylikt. Så nu ska vi se vad vi ska hitta på för något, kul som satan!

Annars bjöd helgen på många skratt och jag hade möjlighet att träffa folk jag inte sett på länge.

Pussen flyger

Kommentera

Publiceras ej