I goda vänners lag

0kommentarer








I goda vänners lag
(Text: Pär Engman, Musik: Andréas Malmqvist)

 

Jag skulle just gå hem från krogen sent en kväll när han kom in

En vandrare vars ansikte var märkt av sol och vind

Vi började pratas vid och snart så satt jag vid ett bord

i timmar och lyssnade till hans ord

 

Han sa: En gång så var min ambition att samla fickan full

men jag slogs med skuld och skatter och en dag gick allt omkull

Visst önskar jag jag ägde mer än kläderna jag bär

men pengar kan allt vara till besvär

 

Jag är fri, jag är fri och jag gör vad jag vill med min tid

 

Jag ska gå, gå, gå från stad till stad

för att se vad livet har och när jag gått min sista dag

ska jag komma hem och slå mig ner

i goda vänners lag

 

Han sa: En gång var jag förälskad men mitt hjärta var av glas

hon tog det ifrån mig och en dag gick det i kras

Visst saknar jag en kvinna i min famn att hålla kär

men kvinnor kan allt vara till besvär

 

Jag är fri, jag är fri och jag gör vad jag vill med min tid

 

Jag ska gå…

 

Han sa: Det finns så mycket folk som tror de vet hur allt ska va

som ägnar tid åt att bestämma vad du ska och inte ska

Men jag har slutat lyssna för mitt liv det lever jag

Och jag går den väg som känns bra

 

Jag ska gå…



Läs mer: http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=204558269&blogId=458249406#ixzz0voelx3mF

Kommentera

Publiceras ej