VM

0kommentarer



"Inför brännnbollscupen så indikerade väderprognoserna på strålande sol och värmerekord i Umeå. Detta tillsammans med en förstärkt tjejsida, ett näst intill skadefritt lag samt en gynnsam lottning gav goda förutsättningar för en underbar helg för Salming. Men det som på förhand såg ut som en enkel pool förvandlades snabbt till någonting väldigt jobbigt..."

För att citera lagets blogg. 
Inte visste jag att en "utomhusaktivitet" som jag kallat brännboll skulle vara så grymt roligt och extremt jobbigt. 
Vi spelade oss ur poolen utan ngra som helst problem, första matchen på lördagen hade kunnat bli vår sista, men vi hostade upp oss och vann med 1 poäng. Bästa matchen enligt mig var kvartsfinalen, mitt spel funkade och ja fick springa och slå precis som det ska vara. Värmen och solen tog på krafterna och vattnet var verkligen välbehövligt.

I Semifinalen hade vi egentligen gått längre än laget någonsin tidiagre hade gjort, mycket imponernade. Tyvärr slutade den matchen med en förlust med 2 poäng på grund av en liten domarmiss, (nu säger jag inte så bara därför, utan det var verkligen så). Vill inte låta som någon som skyller på domaren, men det var faktiskt en miss.

Men en tredje plats i VM i brännboll är ju inte helt fel det heller, nu längtar jag redan till nästa år! Can´t wait! Tack Salmin, för att att jag fick förtroendet att spela! :)

Kommentera

Publiceras ej