Tisdag

0kommentarer

Efter att ha legat och dragit mig i en halvtimme och dragit mig själv upp ur sängen möttes jag av ett helt tomt hus. På köksbordet låg en lapp om att Mamma och Maja var borta. Wille gjorde sin röst hörd genom att muttra lite över att han missat en halvtimme av Sommarlovsmorgon. Snöra på mig skorna och gick ut på en mycket härligt morgonpromenad ute i det icke regnande vädret för en gångsskull. Kalvarna var ute och undrade säkert vad det var för lite jänta som var ute och gick :)

En evig väntan vart det på Asta innan hon skulle vakna, så jag passade på att vara lite kreativ genom att sy lite. Jag älskar att se förändringen till att det blir så att jag vill ha det som jag vill.
Hanna hörde sen av sig så vi passade på att hänga lite med henne innan hon skulle jobba, hennes jobbar outfit är så vacker..ni ska se skorna, jag måste knäppa kort på dom och lägga upp här. Vackrare skor får man leta efter!

Jag fixade faktiskt mat och städade är hemma idag också, lite kul att får skämma bort mamma för en gångskull, annars brukar det vara mig hon skämmer bort. Men några glädje rop vart det inte ifrån wille när det vart wok och bulgur, han ville helldre äta gröt, tack för den när man stått och lagat mat.

Sedan vankades det fotbollsträning, ett evigt springande som vanligt. Även att mitt skott fungerade lite grand, men sen gick det tillbaka till det vanliga igen = värdelöst.
Sen att jag är så snuvig att jag skulle behövt en syrgastub gjorde inte saken bättre!

Sitter nu med min bror och pappa och "kikar" på fotboll, är väl inte sådär jätte inne i matchen kanske...men men!

Kommentera

Publiceras ej