Midsommar

0kommentarer

Förra året  vid den här tiden jobbade jag heltid och hade gjort det sedan studentveckan och var mycket trött och sliten. Att jag då valde att stanna hemma och sova under midsommaraftonen var ett mcyket klokt och skönt val. Inför detta år när jag inte jobbat och slititigt ut mig kände jag trots det inget tagg. Men som det ganska impulsiva människa jag är, alltid öppen för förslag var jag inte sen med att hänga på lite party ändå.

Efter mycket velande om vad vi skulle göra begav vi oss iallfall mot Kicki för att grilla. Vi var ungefär 10 personer där, var en mycket avslappnad miljö med lite dricka och musik. På slutet var vi bara 5 stycken kvar så efter lite dans från Kicki och Tomas drog vi oss vidare. På vägen mötte vi Hanna och ett gäng tjejer som vi tog följe med upp till Länsmansvägen där den stora festen hölls.
Redan utanför möttes man av mycket folk, fortsatte man in lika så, och ut på baksidan ännu fler. Det var mycket folk som hade samlats, en blandning på åldrar och kön. Den här festen är en tradition och jag tror att antalet festsugna människor har ökat. En stor elogè till systrarna som håller i festen, skulle inte vilja vara i deras sits och behöva städa allt sen, men lyckat tror jag alla tyckte det var.

Följde sen med Erik hem till Kicki och lämnade av han där, han hade blivit av med sin sovplats i sitt eget hus. Och jag tog på mig mer kläder, hämtade min väska och lånade en cykel och cyklade hem i det nu mycket tysta Enånger.
Mitt mål för kvällen var att få komma hem och sova i min egen säng, hur skönt som helst.

Tanken var att jag skulle ha sovit med 7 olika sorters blommor under huvudkudden, men så vart inte fallet. Så jag vet fortfande inte vem min blivande man är, för drömmande kan man ju få vara att det Han kommer.



Mysan i sin midsommarkrans som jag gjort själv ( den åkte av när jag såg Kickis som var mycket finare) haha

(Naturgodis + hembakat bröd måste vara bland det godaste att äta när man kommer hem från en helkväll ute)

Kommentera

Publiceras ej