Helgen

1kommentarer

I torsdag körde Mamma och Pappa upp till Umeå för att hämta mig och min packning, den var inte att leka med. Tanken var att vi skulle åka så tidigt som möjligt på fredagen men städningen och packningen tog lite längre tid än väntat. Men efter lunch på droskan så styrde vi riktingen mot Hälsingland och Enånger.

Väl hemma fick jag slänga i mig lite mat inna det var att packa väskan med fotbollsgrejer och sticka upp på Brovallen. Kändes lite konstigt att inte ha vart med från början på säsongen som jag nästan alltid varit tidigare, ny tränare och en bänkplats var det nya. Jag satt på bänken med långkalsoner, dubbla jackor och en dunjacka och frös ändå, vart är värmen?
Matchen vann laget iallafall med 2-0, var den segaste matchen ja nästan vart på, vårt lag råkade skada två av deras spelare och spelet var inte det bästa. (Hannas nickar var det bästa under matchen, tror ja räknade till 6-7 stycken, otroligt!)
Efter matchen vart det te och mys hemma hos mig, hanna o jag.

Sov ganska länge på söndagen innan Asta ringde:
-Sover du? Du har ju verkligen tagit sommarlov!
Att sova till 10.45 är inget som hör till min vardag precis.

Hanna och jag tog sen min bil till stan för att kika på när titti spelade fotboll, hon var grym som vanligt och vi satt på den värmande asfalten för inte värmde solen mycket inte. Efter matchen köpte vi oss ingredienser till tacos och åkte och lagade det i Martins lägenhet, vi hade det mycket mysigt. Sverige matchen skulle vi också kika på, så vi letade oss ner mot stan och Manis, hittade oss ett bord i hörnet, Hanna och Titti hade sina chips under bordet som de smög med.

Sen fick jag damp, levde rövare, hoppade runt, brottade ner Titti och allmänt bara var helt störd. Tur att bara titti o hanna var åskådare till mitt lilla damp, folk hade undrat var jag egentligen är för freak (inte så bra att visa världen de).
David o gänget kikade förbi ensväng, men tyckte vi svek för att vi inte drack, men ja var nog den som var mest på G ändå :P

Idag har familjen Westberg haft en tjej- och en killdag, vi tjejer stack till Birsta medans pappa och wille var hemma och åt bullar. Majsen ska ju ha examen till veckan så vi var på jakt efter kläder till henne, hittade efter mycket om och men det hon skulle ha iallafall. Lyckades få mamma o maja att godkänna mig på att få dela en kjol med maja också, mycket lyckat! Kul att kunna ha samma kläder som maja som är typ smalast i världen, nästan!

Nu på kvällen har jag städat ur och plockat in garderoben som kommer vara min för de kommande 3 månaderna, sjukt men sant. Men snart är det höst igen och allt går tillbaka till det vanliga.


Yo och Mysan (skaffa dig en hals Mysan, en början till dubbelhaka)

1 kommentarer

hanna

10 Jun 2009 11:47

de vart väl 4-0 ? :/

Kommentera

Publiceras ej