Brand på ybuss, flera kom till skada.....

0kommentarer

Näe nu ljög jag allt, i alla fall om att flera kom till skada för så var det inte riktigt. Men det hade varit en riktigt bra rubrik i en dagstidning, typ HT.

Vi hade precis lämnat Sundsvall och mitt batteri på datorn hade tagit slut så jag satt och rullade på tummarna. Alt flöt på tills vi varit i Harmånger, vi hade lämnat av några passagerare och skulle åka vidare. När dörren var öppen så luktade det verkligen illa, så som om någon skulle ha sladdat sönder alla fyra däck på sin bil. Vi rullade vidare men kom inte långt innan det började ryka och lukta riktigt illa. Busschauffören stannade bussen och bad oss evaukuera utifall den skulle börja brinna. Min första tanke var att jag skulle rädda min dator (oväntat va?!) och sedan att jag måste få ut min väska med alla mina kläder i.
Väl ute ur bussen stod vi ca 40 passagerare vid vägkanten och frös i ca 45 minuter. Det känndes verkligen helt ovärt att stå där och frysa när jag nästan var hemma. Vi hade varit tidig under hela resan men nu vart vi en timme efter istället.

Så efter de där kalla 45 minutrarna kom en ny buss och hämtade upp oss och jag fortsatte mina 20 minuter kvar på bussen. Skönt att komma hem, trots att jag bara åt innan jag slängde mig iväg på fotboll för att frysa ännu mer, braa Mysan!

Felet på bussen var iallafall att bromsbanden hade blivit för överhettade och börjat brinna, men som sagt kom ingen till skada!


Kommentera

Publiceras ej